Lördag 10/9

Jag är ledig i helgen och det är skönt, får sova ut och bara vara och ta dagen som den kommer, och det är inte dumt =)

Vad har jag då gjort på min lediga dag, inte så hemst mycket men jag va ner på dollar och kollade lite och köpte servetter, hittade 3 fina ljuslyktor för bara 40kr och det är inte fyskam =) Har ingen bild på dom nu men ska knäppa på dom nått tag när jag orkar, men nu är det tända ljus i dom iaf, det är ju höst då ska man ha lite tända ljus och mys, det ända som är bra med hösten och vintern tror jag. Åkte till rusta och kollade lite där med och kom ut men en ny matta till hallen, sen ringe jag min vän Marie och bjöd in mig själ =) Vi drack te och pratade lite skit innan det var dags för henne och åka på "Engmans Kapell" i Galven, och jag åkte och köpte lite götta, det är ju ändå lördag. Och bara "So you think you can dance" har slutat ska jag ta fram gosakerna och knäppa på "Harry Potter" film 7.




Jag måste visa vad jag köpte igår när jag va ner på stan efter jobbet, Linda kom hem från Sthlm igår men innan hon fick åka hem och mysa med pojkvännen sin så skulle hon jobba så jag åkte ner till stan och käkade lunch med henne, och innan jag åkte hem så handlade jag lite nytt smink. Jag har känt att jag vill prova brun eyeliner och brun mascara, har aldrig använt det så jag kände för det nu, och så är jag så mycket ljusare i håret nu mot för förr när jag va svart ( är lite brunaktig nu) så jag tänkte att det skulle bli bra, och en ny rouge behöve jag för
jag är trött på dom jag har.

Men ville inte lägga ut så mycket pengar på mascara och eyeliner nu när jag inte vet om jag trivs i brunt, så det fick bli en mascara från max factor och eyeliner från isadora, rougen blev från id bareminerals.

 

Mascaran har en gummiborste och det brukar jag verkligen inte gilla, men jag måste säga att jag blev positivt överraskad, va inte alls lika jobbigt att måla med som jag brukar tycka, det blev fina fransat och det blev mycket som jag gillar =) Så det är tummen upp för den, och nu när jag provat brunt och faktisk gillar det, så kommer jag köpa en brun mascara i ett annat märke sen, vet redan vilken =) Men jag tycker denna är prisvärd och man ska prova den om man inte vill lägga så mycket pengar på mascara. Pris: 170kr

                                                 

Jag har inte köpt isdaora smink sen jag gick högstadiet tror jag =) så det var väl dags att prova, Linda tyckte att jag skulle prova denna ist för att köpa en dyrare om jag inte skulle gilla och ha brunt. Men jag måste säga att den va bra, jag har haft den idag och den har suttit jätte bra och varit snygg hela dagen, har snart haft den i 12 timmar så den håller verkligen måttet. Va lätt att applicera för en sån som mig som är värdelös på att kladda på eyeliner, snygg färg, svartbrun är den och den blir väldigt snygg på. Mycket prisvärd eyeliner måste jag säga som inte är en hejare på det. Pris: 95kr.

                                             

Och rougen blev från id bareminerals, har aldrig köpt något från det märket, har väl varit lite snål på det tror jag =) Rouge är jag så himla kass på, vilken färg som passar en blekis som mig och så, så utan Linda gå absolut inte att köpa en ny rouge. Hon prova några på mig igår och hon fram till att den här passade mig, så jag litar såklart på henne och slog till, det va en väldigt fin färg, man ser så fräch ut så =) Nä men nu när jag provade den idag så blev jag nöjd och gillar färgen, den är riktigt snygg! Så tack än en gång för hjälpen min kära vän =) Och priset va inte så farligt som jag trott, tänkte mig att den kunde ha varit en 100kr dyrare, så jag blev glad för det såklart =) Velvet är det jag har köpt. Pris: 320kr.

                                                 
Nä nu ska jag knäppa på filmen och ta fram mitt götta och bara gotta mig =) Ha en trevlig lördagkväll!!


Kommentarer
Postat av: Linda på Åhléns i Bollnäs ;)

Vad skönt att höra att du blev nöjd med produkterna du köpte av mig. Rougen är supersnygg, man ser riktigt fräsch ut i den färgen "velvet". Och det var inte så tokigt med brun eyeliner och mascara, det blir lite mjukare till ögonen och ser mycket bra ut när man är blond el brun-hårig. Kanske ska prova Sensai Kanebo i brunt nästa gång, den mascaran kostar 345:- men den är grym =) Och gillar du inte den så finns ju Clinique =) Isadora har inte så dåligt smink även om man tror att det är lite b, men ögonskuggor, eyeliner, läppglans mm är riktigt bra för att vara ett budget märke.

Tack för en trevlig lunch idag!



Kram kram Linda

2011-09-11 @ 10:33:17
URL: http://bimboblondie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0