Lite nytt i sminkväskan

Är det något jag har svårt för i sminkväg så är det att hitta en mascara som jag trivs med, jag sminkar mig inte så ofta med foundation, puder och rouge bara för jag jobbar med det jag gör så känns det inte som jag måste ha det på mig, men jag har alltid mascara, och även om jag sminkar "upp" mig så är det mycket mascara jag vill ha, det kan ta väldigt lång tid för mig att bara kladda på mascara ibland =) Så jag är ganska kräsen och köper nya mascarer ganska ofta även om jag inte har slut. Alla har vi våra egenheter när det kommer till hur man ser ut och just mascara och mina fransar ( jag har inte långa eller så ) är helig för mig. Så jag var ner på Åheln´s i början av veckan eller om det va förra veckan och måsta ha en ny mascara och min kära vän Linda jobbade så hon hjälpte mig hitta, två styckern fick följa med denna gång. Det blev en mascara från clinique och den nya big bold från isadora.

Big bold, har jätte stor borste som jag i vanliga fall inte brukar gillar så mycket, men den är helt ok, ger mycket fransar och mycket mascara utan att behöva "jobba" för mycket med den och det gillar jag!

                                                  

                                              

Clinique high impact curling mascara, har böjd borste som jag inte brukar använda så mycket men denna älskar jag! Jag har spikraka fransar ( tyvärr! ) men med denna mascara behöver jag inte "böja" fransarna, dom blir böjd endå, inte jätte mycket med tillräckligt för att det ska se bra ut, ska man ut på party eller nått sånt så är det bara att "böja" dom lite så får man fina böjda fransar. Man får jobba lite med denna för att få mycket mascara på fransarna men det gör inget när man vet att det blir bra! Får se hur länge jag älskar denna för jag tröttnar väldigt fort på mascarer tyvärr, men den är en av dom bästa jag provat! Tycker att alla ska ha denna hemma =)

                                                   

Det finns en sak som är negativt med att Linda joobar på Åhlen´s och det är att jag gör av med för mycket penagr där =) hehe Men sen är det bra för hon vet hur kräsen jag är med mascarer och smink överhuvud taget så det är bra att hon kan säga vad som är bra och så, det super bra, hon har ju provat det mesta inom sminkvärlden ( hon är make up artist) och det är aldrig fel =) Men iaf när jag va inne där en dag och sa hej till henne så såg jag en så snygga ögonskuggor från Clarins, en palett med 6 skuggor, jag avänder inte ofta skuggor men den fick följa med iaf för det va så snygga färger! Ljusa fina så jag kan använda dom =) Passar till alla tillställingar enligt mig som inte använder skuggor och inte tycker om att ha för mycket smink på mig. Jag är väldigt näjd med köpet iaf, får tacka Linda för du hjälper mig med smink som du alltid gjort =) hihi

                                                     
Bilden gör inte skuggorna rättvisa riktigt, men dom är hur snygga som helst!

Ha en bra kväll =)

                                          

Kommentarer
Postat av: Linda på Åhléns i Bollnäs ;)

Det kanske är negativt för din plånbok att jag jobbar på Åhlens ;) men tänk vad mycket nytt och roligt du har köpt och prövat sen jag började där. Alla olika krämer tex Lancome, rengöring från Clarins, kroppslotion från Biotherm, mascaror från alla möjliga märken. Jag tycker att det är jätteroligt att sälja på dig en massa och ge dig en hel del varuprover så att du får testa dig fram =)

2011-08-26 @ 20:58:37
URL: http://bimboblondie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0